Shape buildings, Buildings shape

“We shape our buildings, and afterwards our buildings shape us.” Winston Churchill

I agree that buildings can greatly influence our perspective, moods and even lifestyles. From the view point of the structural and multi-structural scales, the arrangement of numerous buildings can shape us in profound ways.

For example, high-density commercial districts with many skyscrapers might result in stressful commuting, short tempers, a feeling of dehumanization. A campus arrangement of smaller, scattered buildings can promote health, fitness, and reduction by requiring frequent brisk outdoor jaunts.

Simply to say, our buildings, the space around them and the space within them, can affect us in important ways that influence our attitude on life, relationship with coworkers, and even physical health and well-being.

(哈哈~如果再用英文寫下去,我想這裡會冷清到發抖XD)

在無意之間看到「大環境論述」。

大約是在說,一個人的生活和成就,雖然會被社會環境所左右,但環境不也是許多個人的集合體和交互作用嗎?
如果社會環境其實就是「人」構成的,那麼人當然也能夠改造社會環境。
每個人都只希望「大環境」來配合成就自己,以為「大環境」只是自己之外的別人造成的,如果「大環境」不配合,走不開的人就抱怨,走得開的人另尋「大環境」,因為感覺個人力量渺小,極少數的人願意改造大環境。
作者覺得奇怪的是,如果每個人都在抱怨大環境,這些抱怨的力量為什麼不能結合起來成為一股可能改變環境的大力量呢?

我們常常沒辦法避開無奈的事,但其實大部分的人,都還是會默默接受。

這讓我想起英國首相Churchill 的名言:「我們先塑造建築,然後建築再塑造我們。」


有人看得懂我想表達什麼嗎?XDD
I guess, 不是論文,就是助理離職等事件,把我逼瘋了 QQ

Comments

Jeff said…
哇!你還有助理阿
Jasmine Lin said…
No, No, No! 是我老闆的助理,所以他走...一切事情都要我來處理了 T^T

不過這位助理已經是待過最久的,我老闆之前一年可以換四個

我已向上天禱告了。

Popular posts from this blog

[Note] IFRS vs. US GAAP (part 2)

MC script of ICAIT (上)

讓Ball & Brown來解釋十二月